20 kwietnia, 2024
  • 20 kwietnia, 2024
  • Home
  • Technologia
  • W jaki sposób zaprojektować opakowanie na słodycze, aby przyciągnąć uwagę konsumenta?
opakowanie na slodycze

W jaki sposób zaprojektować opakowanie na słodycze, aby przyciągnąć uwagę konsumenta?

By on 23 stycznia, 2020 0 784 Views

Wyniki i raporty sprzedażowe przeprowadzane przez różne firmy pokazują jak ogromną rolę odgrywają opakowania słodyczy w zysku finansowym producenta. Firmy obecne na dzisiejszym rynku produktów słodkich dążą do rozwoju, innowacyjności i konkurencyjności w zakresie opakowań.

Dlaczego opakowanie ma znaczenie?

Każdy człowiek, niezależnie od płci, wieku czy zawodu zwraca uwagę na estetykę produktów, które pojawiają się w jego koszyku zakupowym, zwłaszcza jeśli chodzi o produkty przeznaczenia spożywczego. Opakowanie powiązane z kolorystyką czy logotypami producenta dodatkowo promuje markę i buduje świadomość konsumentów. Jeśli opakowanie jest zaprojektowane w odpowiedni sposób, wzbudza pozytywne emocje, odwołuje się do wspomnień czy tradycji, co zwiększa sprzedaż i zainteresowanie produktem.

Jak zaprojektować opakowanie na słodycze?

Stworzenie opakowania, które będzie dostosowane do wymagań oraz poczucia etyki potencjalnego klienta jest dużym wyzwaniem. Przy projektowaniu pudełka z nadrukiem, warto zacząć od stworzenia wizualizacji w celu zobrazowania efektu końcowego. Design pudełka na słodycze może korzystać z wielu kreatywnych rozwiązań. Mogą to być np. opakowania z okienkiem, które pozwalają zajrzeć do zawartości pudełka. To bardzo dobry pomysł, zwłaszcza by przyciągnąć uwagę najmłodszych konsumentów. Produkty wzbudzą ich ciekawość i pobudzą zmysł smaku, co wzmocni chęć zakupu.

Opakowania ekskluzywne są przeznaczone do słodyczy z tak zwanej wyższej półki, najczęściej są to słodkości wręczane jako upominki. Sposób projektowania jest uzależniony od przeznaczenia oraz od produktu, który będzie w nim umieszczony. Do wytworzenia opakowań na słodycze wykorzystywane są nietuzinkowe wzory, różnorodne kształty, grafiki oraz barwy. Projektując pudełko na słodycze koniecznie należy zwrócić uwagę na jakość wykorzystywanych materiałów. Nadruk na opakowaniu wykonany metodą hot-stamping (technika druku, używająca foli i matryc wypukłych, używana do uszlachetnienia druku) dodatkowo zwiększy walory wizualne.

Po stworzeniu projektu opakowania należy zwrócić uwagę na wybór drukarni, której powierzymy wydruk grafiki umieszczonej na opakowaniach. Lepiej sprawdzą się nowoczesne drukarnie posiadające bardzo precyzyjne maszyny, które pozwolą na zastosowanie dodatkowych uszlachetnień, tj. hot-stamping, lakierowanie czy laminowanie. Technologia używana w drukarni musi być dostosowana do produkcji opakowań produktów przeznaczonych do spożycia.

Jak odnieść sukces za pomocą opakowania?

Podsumowując, warto wziąć pod uwagę oczekiwania konsumentów, podzielić na grupy docelowe i do każdej z nich dostosować opakowanie, zwracając uwagę na ich preferencje i potrzeby. Kluczem do sukcesu jest świadomość, jak istotny udział w wynikach sprzedażowych ma opakowanie. Przyszłością branży cukierniczej są opakowania ekskluzywne i przyjazne środowisku – to one wywołują najwięcej pozytywnych emocji, tworząc wrażenie produktu luksusowego.

Leave a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *